Τετάρτη 15 Σεπτεμβρίου 2010

Α. Σαμαράς: Ελπίδα και προοπτική ενάντια στην απελπισία του Μνημονίου

Η δυσαρέσκεια της κοινωνίας κατά της κυβέρνησης κορυφώνεται καθημερινά και το έλλειμμα εμπιστοσύνης των πολιτών απέναντι στο κυβερνών κόμμα καταγράφεται σε όλες τις μετρήσεις της κοινής γνώμης που βλέπουν το φως της δημοσιότητας.

Σε πρόσφατη έρευνα της Public Issue για την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, η συντριπτική πλειοψηφία των ερωτηθέντων αμφισβητεί την ικανότητα της κυβέρνησης να διαχειριστεί επιτυχώς τα προβλήματα της χώρας, ενώ δηλώνουν απαισιόδοξοι για τις προοπτικές βελτίωσης της οικονομίας. Την ίδια ώρα, λόγω των σκληρών μέτρων εντείνεται το άγχος και η απαισιοδοξία της νεολαίας για το επαγγελματικό και οικονομικό της μέλλον. Σύμφωνα με την έρευνα της Pulse που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό της ΟΝΝΕΔ, τουλάχιστον 6 στους 10 νέους σκέφτονται να εγκαταλείψουν τη χώρα.

Τα δυσβάσταχτα οικονομικά μέτρα που επιβάλλει το Μνημόνιο, οι ανεκπλήρωτες υποσχέσεις και οι καιροσκοπικές εξαγγελίες που έφεραν στην εξουσία το ΠΑΣΟΚ έχουν οδηγήσει τους Έλληνες πολίτες σε αδιέξοδο και την οικονομία σε βαθιά ύφεση. Η κλιμάκωση της ύφεσης, ως αποτέλεσμα της ακολουθούμενης πολιτικής δικαιώνει τη Νέα Δημοκρατία και τον Πρόεδρός της Αντώνη Σαμαρά, ο οποίος από την πρώτη στιγμή προειδοποίησε ότι η αποδοχή του Μνημονίου δεν αποτελεί λύση αλλά αντιθέτως οδηγεί σε αδιέξοδα χειρότερα από εκείνα που οδήγησαν στο Μηχανισμό στήριξης.

Ο Αντώνης Σαμαράς, σε κάθε ευκαιρία τονίζει την ανάγκη για μια στρατηγική ελπίδας και την αλλαγή πολιτικής προκειμένου να υπάρξει ανάπτυξη και προοπτική. Η μάχη για τις αυτοδιοικητικές εκλογές του Νοεμβρίου που διεξάγονται σε συνθήκες κρίσης ενισχύει το πολιτικό στοιχείο. Η υπερψήφιση των υποψηφίων του ΠΑΣΟΚ εμπεριέχει τον κίνδυνο νέων επαχθέστερων μέτρων, ενώ αυτό που χρειάζεται η χώρα είναι αλλαγή πολιτικής προκειμένου να ξεπεράσει το σκόπελο της δημοσιονομικής επιτήρησης.

Η μάχη των αυτοδιοικητικών εκλογών γίνεται για πρώτη φορά με τον «Καλλικράτη», τη δήθεν μεταρρύθμιση της κυβέρνησης, η οποία κάθε άλλο παρά λειτουργική είναι. Και αυτό γιατί φτιάχνει μεγάλους θεσμούς με μικρές εξουσίες, ή δίνει αρμοδιότητες αλλά δεν δίνει εξουσίες, ή δίνει κάποιες εξουσίες αλλά δεν δίνει αντίστοιχους πόρους. Και δεν μπορεί να δώσει πόρους καθώς το Μνημόνιο απαιτεί περικοπές που οδηγούν σε ασφυξία. Την ίδια ώρα, οι δήμοι που δημιουργήθηκαν από τον «Καλλικράτη», ο οποίος αξίζει να σημειωθεί ότι αποτελεί μια χαμένη ευκαιρία για τη χώρα, μπήκαν στη λογική της κομματικής ραπτομηχανής. Όλα αυτά δεν τα αγνοούν οι ψηφοφόροι και είναι βέβαιο ότι θα τα λάβουν υπ’ όψιν τους.

Η εκλογική αυτή αναμέτρηση είναι πλέον αναμέτρηση με το Μνημόνιο και τους ασφυκτικούς του όρους, ενώ παράλληλα είναι ένας αγώνας για μια διαφορετική προοπτική διεξόδου που συνδέεται άμεσα με τις αγωνίες του Ελληνικού λαού στις πόλεις και στην ύπαιθρο. Αυτή την προοπτική προσφέρει η Νέα Δημοκρατία με τις προτάσεις που καταθέτει αλλά και τα πρόσωπα που επιλέγει, έχοντας ως γνώμονα το συμφέρον των τοπικών κοινωνιών.

Σε αυτή την αναμέτρηση η ΝΔ κινητοποιεί το μέγιστο των δυνάμεών της. Την ώρα που η κυβέρνηση αντί να παράγει ουσιαστικό έργο προσπαθεί να ξεκαθαρίσει τις αρμοδιότητες των μελών της, ο Αντώνης Σαμαράς έχει αναλάβει προσωπικά την επανεργοποίηση των πολιτών ως ψηφοφόρων. Δίνει τη μάχη της ελπίδας απέναντι στην απελπισία και στοχεύει στη συσπείρωση των δυνάμεων της κοινωνίας, οι οποίες θα αποτελέσουν το πρόπλασμα ενός μεγάλου πλειοψηφικού κοινωνικού συνασπισμού που θα δώσει ελπίδα και προοπτική στη χώρα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου