* Υπάρχουν στοιχεία … αλλά η Δικαιοσύνη αδρανεί
Ο υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Δικαιοσύνης της Νέας Δημοκρατίας, κ. Αν. Νεράντζης, με αφορμή πρόσφατη ραδιοφωνική συνέντευξη του γραμματέα του ΠΑΣΟΚ, δήλωσε ότι «Ούτε και οι γιορτές δεν μπόρεσαν ν’ αναχαιτίσουν τις επιθέσεις της κυβερνητικής παράταξης, εναντίον της Δικαιοσύνης. Αυτή τη φορά, το έργο εξετέλεσε, αντί του αρμοδίου υπουργού, το «όλον ΠΑΣΟΚ», δια του γραμματέα του, ο οποίος αποφάνθηκε βαρύγδουπα, ότι, για τα ομόλογα, υπάρχουν στοιχεία που μπορούν να οδηγήσουν κά-ποιους στη φυλακή, αλλά η Δικαιοσύνη αδρανεί. Παράλληλα, καταφέρθηκε και εναντίον του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου.
Πέραν των επιμόνων και ανθεκτικών ερωτημάτων που προκαλούν οι άστοχες και αστόχαστες αυτές δηλώ-σεις του Γραμματέα του ΠΑΣΟΚ (πώς και από πότε αυτός, που δηλώνει πολιτικός επιστήμων, απέβη μέγας ποινικολόγος; Πώς και πότε έλαβε γνώση της σχετικής ποινικής δικογραφίας; Από πού οδηγείται στην πρόωρη κατάγνωση ενόχων και ενοχών; Πώς προεξοφλεί τη «φυλάκιση» των ενόχων; Από πού, εν πάση περιπτώσει, αντλεί την νομιμοποίηση για μια τέτοια «εισπήδηση»;), ορθώνεται μια κατάφαση: Ότι το ΠΑ-ΣΟΚ εκλαμβάνει τη Δικαιοσύνη ως θεραπαινίδα και την αντιμετωπίζει, κατά τις διαθέσεις του.
Εμείς, όμως, του αντιτάσσουμε, ότι “υπάρχουν δικαστές στην Ελλάδα”».
* Επιεικώς ανεπαρκείς οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Υπο-δομών, Μεταφορών και Δικτύων
Ο υπεύθυνος Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Μεταφορών και Επικοινωνιών της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης κ. Σταύρος Καλαφάτης, αναφορικά με τον “περιληπτικό Απολογισμό” του 2010, που γνωστοποίησε το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, υπογράμμισε: «Το υπουργείο Υποδο-μών, Μεταφορών και Δικτύων, γνωστοποίησε τον ετήσιο απολογισμό του. Τελικά, αυτό που κατέφερε το Υπουργείο στο 2010, ήταν να νομοθετήσει μόνο για δύο μεταρρυθμιστικά εγχειρήματα: Τις Οδικές Εμπο-ρευματικές Μεταφορές και την Εξυγίανση του Ο.Σ.Ε. Ψήφισε και ένα τρίτο νομοσχέδιο, που αφορά στην Οδική Ασφάλεια, το οποίο όμως δεν αποτελεί μεταρρύθμιση, αλλά ένα απλό αποσπασματικό συμπλήρωμα νόμου.
Η Νέα Δημοκρατία, ως υπεύθυνη αντιπολίτευση, και ως διαχρονικός εκφραστής μεταρρυθμίσεων στη χώ-ρα, στήριξε τις διαρθρωτικές αλλαγές. Υπενθύμισε άξονες της δικής της πολιτικής, στους οποίους άλλωστε βασίσθηκε η φιλοσοφία των εν λόγω αλλαγών και κατέθεσε συγκεκριμένες προτάσεις.
Στηλίτευσε, όμως, έντονα και καταψήφισε τις διατάξεις που κινούνταν στα όρια της συνταγματικής νομι-μότητας ή απαξίωναν τις εργασιακές σχέσεις.
Στον τομέα των Επικοινωνιών, από την άλλη μεριά, το υπουργείο ήταν παντελώς ανύπαρκτο, με τα νομο-σχέδια που αφορούν στις Ταχυδρομικές και Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες, να παραπέμπονται για το νέο έτος. Το ίδιο και τα νομοσχέδια που αφορούν στην αναδιάρθρωση των Αστικών Συγκοινωνιών, στην Υ.Π.Α. και τα Περιφερειακά Αεροδρόμια.
Όλες οι άλλες πρωτοβουλίες του υπουργείου χαρακτηρίζονται επιεικώς ανεπαρκείς. Όπως το έωλο Σχέδιο Υποδομών-Μεταφορών Θεσσαλονίκης. Όπως η απουσία στρατηγικής στο πεδίο των Logistics, με τους διαγωνισμούς των Εμπορευματικών Κέντρων στο Θριάσιο και στο στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη να παραπαίουν.
Με ένα τέτοιο ισχνό και ανακόλουθο απολογισμό, ο ρόλος της Νέας Δημοκρατίας καθίσταται περισσότερο σημαντικός. Πάντοτε υπεύθυνος και ουσιαστικός. Με σταθερό προσανατολισμό την άμεση και αποτελε-σματική αντιμετώπιση των προκλήσεων του νέου έτους».
* Δυσβάσταχτες αυξήσεις
Ο αναπληρωτής υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Οικονομίας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Χρήστος Σταϊκούρας έκανε την ακόλουθη δήλωση, σχετικά με τις νέες φορολογικές επιβαρύνσεις των νοικοκυριών: «Το 2011 έκανε ποδαρικό με νέες επιβαρύνσεις για τα νοικοκυριά.
Η αύξηση του ΦΠΑ από το 11% στο 13%, η 3η αύξηση από τις αρχές του 2010, οδηγεί σε δυσβάσταχτες για τους καταναλωτές αυξήσεις σε τιμές ευρείας κλίμακας προϊόντων και υπηρεσιών. Στις τιμές τροφίμων, στα εισιτήρια μέσων μαζικής μεταφοράς, στα κόμιστρα ταξί, στις τιμές στον τομέα της ψυχαγωγίας και της εστίασης, στα τιμολόγια ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ και φυσικού αερίου.
Ήδη, από την Πρωτοχρονιά, αυξήθηκαν τα εισιτήρια του ΟΣΕ, ενώ από σήμερα αυξήθηκαν και τα διόδια της Εθνικής Οδού Αθηνών-Λαμίας.
Ενώ, νέες αντικειμενικές αξίες ισχύουν για πλήθος ακινήτων με σημαντική φορολογική επιβάρυνση σε κληρονομιές, γονικές παροχές, δωρεές, μεταβιβάσεις και φόρο ακίνητης περιουσίας.
Αυτές οι νέες επιβαρύνσεις, σε συνδυασμό με την σφικτή εισοδηματική πολιτική και τις αλλαγές στις ερ-γασιακές σχέσεις, οδηγούν σε αδιέξοδο νοικοκυριά και επιχειρήσεις και όλα αυτά χωρίς να βλέπουν “φως στο τούνελ”.
Οι επιβαρύνσεις αυτές έχουν, όμως, και αβέβαιο αποτέλεσμα, όπως καταδεικνύουν οι εφετινές αποκλίσεις για τα δημόσια έσοδα από τους στόχους του Προϋπολογισμού.
Και αυτό γιατί η ακολουθούμενη πολιτική αποδεικνύεται δημοσιονομικά αναποτελεσματική, κοινωνικά άδικη και αναπτυξιακά αναιμική.
Καθίσταται, συνεπώς, επιτακτική η αλλαγή του μείγματος οικονομικής πολιτικής.
Αναγκαία αλλαγή για να πιάσουν τόπο οι μεγάλες και διευρυνόμενες θυσίες των Ελλήνων πολιτών».
* Η κυβέρνηση βάζει βαθιά το χέρι στο πορτοφόλι του Έλληνα πολίτη
Ο Υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Ενέργειας & Φυσικών Πόρων της Νέας Δημοκρατίας, βου-λευτής Βοιωτίας, κ. Μιχάλης Γιαννάκης, με αφορμή τις αυξήσεις στις τιμές της ενέργειας (τιμολόγια ΔΕΗ και φυσικού αερίου) λόγω της αύξησης του ΦΠΑ, δήλωσε: «Με τον ερχομό της νέας χρονιάς, η κυβέρνη-ση βάζει και πάλι βαθιά το χέρι στο πορτοφόλι του Έλληνα πολίτη.
Με την αύξηση του ΦΠΑ από το 9% στο 13%, που μάλιστα ισχύει αναδρομικά για καταναλώσεις του 2010, το ηλεκτρικό ρεύμα μετατρέπεται από κοινωνικό αγαθό σε είδος πολυτελείας.
Οι ανατιμήσεις στα καύσιμα έχουν ήδη καταστήσει την Ελλάδα «πρωταθλήτρια» ακρίβειας στην Ευρωπα-ϊκή Ένωση, ενώ οι αυξήσεις στο φυσικό αέριο επιβαρύνουν ακόμα περισσότερο τις επιχειρήσεις και τα νοικοκυριά.
Επιτέλους, η κυβέρνηση οφείλει να αναλάβει συγκεκριμένες πρωτοβουλίες υπέρ των ασθενέστερων και να εγκαταλείψει τη δογματική πολιτική των ανατιμήσεων, που τινάζει στον αέρα τους προϋπολογισμούς των νοικοκυριών και των μικρομεσαίων επιχειρήσεων».
* Πόλεμος επικοινωνιακός και όχι ουσιαστικός κατά της φορο-διαφυγής
Ο αναπληρωτής υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Οικονομίας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Θεόδω-ρος Καράογλου, αναφορικά με την ουσία και τα αποτελέσματα των μέτρων κατά της φοροδιαφυγής της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, υπογράμμισε: «Νέο “σκληρό και αμείλικτο πόλεμο” εναντίον της φοροδιαφυ-γής, κήρυξε με την έναρξη του νέου έτους, η “σοσιαλιστική” κυβέρνηση. Μόνο που για μια ακόμη φορά, ο “πόλεμος” αυτός είναι απλώς επικοινωνιακός και όχι ουσιαστικός.
Η Νέα Δημοκρατία από θέση αρχής, πιστεύει στην αναγκαιότητα του εθνικού στόχου για την αντιμετώπι-ση ενός σύγχρονου εγκλήματος, της φοροδιαφυγής. Όμως, απαραίτητη προϋπόθεση για να υπάρξουν ουσι-αστικά αποτελέσματα είναι ένα νέο, απλό, σταθερό αναπτυξιακό και κοινωνικά δίκαιο φορολογικό σύστη-μα. Να σέβεται την κοινωνία, να αποβλέπει στην επίτευξη κοινωνικής δικαιοσύνης και φυσικά να είναι αποτελεσματικό. Κάτι που -όπως δείχνει η κυβέρνηση, με τις λάθος κινήσεις και την αναποτελεσματικότη-τά της- δεν φαίνεται να επιτυγχάνεται. Για παράδειγμα:
Τι έγιναν οι «επιτυχίες» των “ράμπο” του ΣΔΟΕ του 2010 κατά επωνύμων γιατρών, καλλιτεχνών κλπ; Ποιος είναι ο αριθμός των υποθέσεων που ερευνήθηκαν και ποια τα αποτελέσματα των ελέγχων και τα έσοδα εξ αυτών; Σύμφωνα, άλλωστε, με τα επίσημα στοιχεία του Υπουργείου Οικονομικών το 2010 ει-σπράχθησαν 4,5 εκατ. ευρώ λιγότερα από πρόστιμα για παραβάσεις φορολογικής νομοθεσίας σε σχέση με το 2009.
Πόσα από τα 31 δισ. ευρώ βεβαιωμένων ληξιπρόθεσμων οφειλών, από το γνωστό ψεύτικο προεκλογικό σλόγκαν του ΠΑΣΟΚ “λεφτά υπάρχουν” εισπράχθηκαν έως 31-12-2009 ή έως 31-12-2010; Πόσο το νέο υπόλοιπό τους και σε ποιες ενέργειες έχει προχωρήσει ή σκοπεύει να προχωρήσει η κυβέρνηση για την είσπραξή τους;
Γιατί η κυβέρνηση, με συνοπτικές διαδικασίες, με το γνωστό κατεπείγον Ν/Σ της ντροπής, προσπάθησε να διαγράψει 24 δισ. βεβαιωμένες ληξιπρόθεσμες οφειλές; Ποιους αφορούσαν και γιατί τέτοια σπουδή για κατεπείγουσα –ύποπτη διαγραφή τους;
Πότε, επιτέλους, θα γίνει η “περίφημη” και πολυδιαφημισμένη αναδιοργάνωση των “αναποτελεσματικών” κατά την ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών υπηρεσιών του; Ήδη, η κυβέρνηση βρίσκεται στο 2ο χρόνο της, έχει ανακοινώσει δεκάδες φορές την πρόθεσή της για αναδιοργάνωση των υπηρεσιών του υπουργείου Οικονομικών, αλλά πράξεις -μέχρι σήμερα- δεν είδαμε. Απλώς λόγια και μόνον λόγια.
Με αφορμή τις εξαγγελίες περί ποινικοποίησης της μη απόδοσης ΦΠΑ, υπογραμμίζουμε ότι είναι ανάγκη να προσαρμοστεί ανάλογα και το ίδιο το κράτος, που καθυστερεί υπέρμετρα να επιστρέψει το ΦΠΑ στους δικαιούχους και ούτε δέχεται να γίνει έστω συμψηφισμός υποχρεώσεων. Όταν θέλουμε ο πολίτης να σέβε-ται το κράτος πρέπει και το κράτος να σέβεται τον πολίτη.
Η Νέα Δημοκρατία πρότεινε τη δημιουργία ενός μόνιμου και αυτόματου μηχανισμού συμψηφισμού οφει-λών προς και από το Δημόσιο».
* Η κα Ρόδη Κράτσα θέτει στον Αρχιεπίσκοπο θέματα προ-στασίας των Χριστιανών και των χριστιανικών συμβόλων
Η πρόσφατη συνάντηση της αντιπροέδρου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, Ευρωβουλευτού Ν.Δ.κας Ρόδη Κράτσα, με τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερώνυμο και τα ζητήματα που τέθηκαν προς αντιμετώπιση, λαμβάνουν ιδιαίτερη σημασία και βρίσκονται στο επίκεντρο της επικαιρότητας μετά τα αυξανόμενα περιστατικά θανάσιμων επιθέσεων κατά χριστιανικών κοινοτήτων στο Ιράκ και την Αίγυ-πτο.
Εν όψει της μετάβασης του Αρχιεπισκόπου στη Συρία και το Λίβανο, η κα Κράτσα του παρουσίασε την κατάσταση των Χριστιανών στη Μέση Ανατολή, τις πρωτοβουλίες του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για την προστασία τους και τις δικές της εμπειρίες από τη μακρόχρονη ενασχόλησή της με τα σχετικά θέματα. Συ-ζήτησε με τον Μακαριότατο τρόπους δράσης για την αποτελεσματικότερη προστασία των Χριστιανών στη Μέση Ανατολή και της θρησκευτικής τους ελευθερίας. Παράλληλα, η κα Κράτσα ζήτησε και τη συμπαρά-σταση του Αρχιεπισκόπου για το θέμα της προστασίας του Ιορδάνη ποταμού - σημαντικού θρησκευτικού συμβόλου - από τη ρύπανση και την αποξήρανση, ένα θέμα για το οποίο η ίδια έχει προωθήσει δράσεις και πρωτοβουλίες σε επίπεδο πολιτικό και σε επίπεδο κινητοποίησης των μη κυβερνητικών οργανώσεων.
Παράλληλα, με αφορμή την έναρξη του νέου έτους 2011 - Ευρωπαϊκού Έτους Εθελοντισμού και των πολι-τικών της Ε.Ε. στο πλαίσιο αυτό, ο Αρχιεπίσκοπος και η αντιπρόεδρος συζήτησαν και το ζήτημα της πιο συστηματικής προώθησης και ενίσχυσης του εθελοντισμού στην Ελλάδα καθώς και της εκπαίδευσης εθε-λοντών.
* Μεμονωμένα μέτρα και “μπαλώματα
Ο εκπρόσωπος της Νέας Δημοκρατίας, κ. Πάνος Παναγιωτόπουλος, κληθείς από τηλεοπτικό κανάλι να σχολιάσει τις δηλώσεις του υπουργού Προστασίας του Πολίτη για τα θέματα της λαθρομετανάστευσης, έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Με μεμονωμένα μέτρα και “μπαλώματα”, όπως τα “συρματοπλέγματα στον Έβρο”, το μεγάλο πρόβλημα της λαθρομετανάστευσης δεν λύνεται. Έχουμε καλέσει την κυβέρνηση να αλλάξει, συνολικά, τη μεταναστευτική της πολιτική, η οποία έχει αποτύχει πλήρως και μας οδηγεί σε δρα-ματικά αδιέξοδα.
Ως Νέα Δημοκρατία, ανοίξαμε το δρόμο, έχοντας από καιρό ανακοινώσει μια ολοκληρωμένη πρόταση για μια σύγχρονη ευρωπαϊκή πολιτική για τη μετανάστευση, άμεσα εφαρμόσιμη και αποτελεσματική».
* ΄Υβρεις και προσβολές κατά των Δημοσίων Υπαλλήλων
Ο εκπρόσωπος της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Β΄ Αθηνών, κ. Πάνος Παναγιωτόπουλος, υπογράμμισε ότι «Οι ύβρεις του κ. Πάγκαλου κατά των δημοσίων υπαλλήλων έχουν δημιουργήσει μεγάλο πολιτικό ζή-τημα για την κυβέρνηση.
Ο Πρωθυπουργός έχει μόνο μια επιλογή: Να αποδοκιμάσει άμεσα το υβρεολόγιο, όπως τον κάλεσε, ήδη, η Νέα Δημοκρατία.
Αν εξακολουθήσει να σιωπά, σημαίνει ότι υιοθετεί τις ύβρεις και τις προσβολές κατά του συνόλου των δημοσίων υπαλλήλων, που διατύπωσε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησής του».