Τρίτη 1 Μαρτίου 2011

Σημαντική επιτυχία για την ομάδα 4ου ΓΕΛ Κατερίνης στους Πανελλήνιους Μαθητικούς Αγώνες Επιχειρηματολογίας

Ολύμπιο Βήμα




Επέστρεψαν με 2 νίκες και 1 ήττα
Πολλαπλά ωφέλη αποκόμισαν τα μέλη της ομάδας του 4ου Γενικού Λυκείου Κατερίνης, που συμμετείχαν την προηγούμενη Κυριακή στους Πανελλήνιους μαθητικούς αγώνες επιχειρηματολογίας.
Οι αγώνες έγιναν στην Καλαμαριά, όπου οι μαθητές από την Κατερίνη πήραν τη 18η θέση  σε σύνολο 36, έχοντας όμως 2 νίκες και μία ήττα.

Μια ομάδα 7 παιδιών της 2ας Λυκείου, με την καθοδήγηση των καθηγητών κoυ  Κωστόπουλου και κας Παντελιάδου, έκανε την προετοιμασία σε ώρες εντός και εκτός του σχολικού προγράμματος, φθάνοντας να ανταγωνιστεί επάξια ομάδες που διδάσκονται σε ιδιωτικά σχολεία  το μάθημα της επιχειρηματολογίας. Ένας από τους λόγους που ήθελαν να τα καταφέρουν, ήταν για να αποδείξουν ότι η νέα γενιά δεν είναι απολίτικη και ανίκανη να διαλεχθεί, όπως πολλοί της προσάπτουν.

Την ημέρα των αγώνων ήταν πέντε οι μαθητές που βρέθηκαν στην Καλαμαριά, σύμφωνα με τους κανονισμούς, ενώ σε κάθε αγώνα και ανάλογα με το θέμα της αντιλογίας επιλέγονταν τρεις που διαγωνίζονταν. Νικητής, ο πιο πειστικός, χωρίς απαραίτητα να έχει δίκιο, αρκεί να γκρεμίσει επιτυχώς τα επιχειρήματα της αντίπαλης ομάδας και να καταστήσει στέρεα και τεκμηριωμένα τα δικά του.

Όπως ανέφεραν τα παιδιά, είναι πολλές οι λεπτομέρειες που πρέπει να προσεχθούν και ο κάθε παίχτης πρέπει να είναι πολύ συγκεκριμένος και συγκεντρωμένος. Η αξιολόγηση γίνεται βάσει επτά κριτηρίων: μεθοδολογία, επιχειρηματολογία, δομή, ύφος, αντίλογος, συμμετοχή και ομαδικότητα.

Οι παίκτες του 4ου ΓΕΛ στους τρεις αγώνες τους, βρέθηκαν να επιχειρηματολογούν τόσο υπέρ του λόγου, όσο και  του αντίλογου. Ο κάθε ομιλητής, ανάλογα με τη σειρά που μιλούσε, είχε διαφορετικό χρόνο στη διάθεση του και περιορισμούς στα όσα έπρεπε να πει.

Ο πρώτος είχε έξι λεπτά για να δώσει τον ορισμό, να επιχειρηματολογήσει και να απαντήσεις σε κάποιες από τις ερωτήσεις που έθεταν οι αντίπαλοι. Ο δεύτερος, μέσα στον ίδιο χρόνο έπρεπε να αντικρούσει τα επιχειρήματα των αντιπάλων και να προσθέσει νέα στη θέση της ομάδας του. Τέλος, ο τρίτος είχε τέσσερα λεπτά, για να κάνει την τελική αντίκρουση και να εδραιώσει ως σωστή την άποψη της ομάδας του.

Τα θέματα που τους έτυχαν ήταν το αν τα γονίδια καθορίζουν τον χαρακτήρα ενός ανθρώπου, αν ο επαγγελματικός αθλητισμός είναι ασυμβίβαστος με το ολυμπιακό ιδεώδες και αν το πανεπιστημιακό άσυλο πρέπει να καταργηθεί. Η ήττα που έκαναν ήταν με μικρή διαφορά, ενώ όπως σχολίασαν, αν δεν είχαν τόσο αυστηρές βαθμολογίες θα κατατάσσονταν πολύ ψηλότερα. Άλλωστε, μόνο τέσσερις ομάδες έκαναν τρεις νίκες.

Έχοντας αφήσει πλέον πίσω τους αυτούς τους αγώνες, τα παιδιά είναι ακόμα ενθουσιασμένα και μετρούν μόνο θετικά. Πολλές οι εμπειρίες και οι γνώσεις, εξάσκησαν την ομαδικότητά τους και έζησαν μια αξέχαστη εμπειρία. Στη διαδικασία των αγώνων καταπολέμησαν πολλές φοβίες, όπως το να μιλούν μπροστά σε ακροατήριο, καταρίπτοντας και την άποψη ότι η νέα γενιά δεν έχει κριτική σκέψη.

Σε όλα αυτά που μας είπαν, δεν παρέλειψαν να αναγνωρίσουν την προσφορά και να ευχαριστήσουν τον διευθυντή τους κ. Γκανάτσιο και τους καθηγητές κ. Καραγεωργάκη και κα Αντωνοπούλου. Με  την επιστροφή τους μάλιστα, κατέθεσαν πρόταση να διοργανώνονται και μέσα στο σχολείο τους αντίστοιχοι αγώνες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου