Ο πρωθυπουργός επιδιώκει, όπως διατείνεται, τη συναίνεση του πολιτικού κόσμου σε μια σειρά μέτρων που αλλάζουν συθέμελα τις εργασιακές σχέσεις, δημιουργούν συνθήκες ύφεσης και οδηγούν τη κοινωνία σε απόγνωση. Τέτοιου είδους συναίνεση δεν παρέχει στην κυβέρνηση ούτε η ίδια η κοινοβουλευτική της ομάδα. Κυβερνητικοί βουλευτές έκαναν λόγο για δημοκρατικό έλλειμμα και ζήτησαν ψήφο κατά συνείδηση στο πολυνομοσχέδιο για τα εργασιακά μάλιστα στην ψηφοφορία επί της αρχής ο κ. Βαγγ. Παπαχρήστος, βουλευτής του ΠΑΣΟΚ στο νομό Πρεβέζης, καταψήφισε.
Η σχέση ΠΑΣΟΚ-συναίνεσης είναι λεόντειος. Το κυβερνών κόμμα ζητά, αλλά δεν συνηθίζει να παρέχει στήριξη όταν βρίσκεται στην αντιπολίτευση. Αρκεί να θυμηθεί κανείς την τελευταία πενταετία κατά τη διάρκεια της οποίας, το ΠΑΣΟΚ ως αξιωματική αντιπολίτευση καταψήφισε σχεδόν όλα τα νομοσχέδια της κυβέρνησης της ΝΔ.
Συγκεκριμένα, ψήφισε μόλις 7 νομοσχέδια, ενώ η ΝΔ μέσα σε 12 μήνες έχει στηρίξει τα 33 από τα 65 νομοσχέδια που κατέθεσε η κυβέρνηση και αφορούσαν διαρθρωτικές αλλαγές. Αλλαγές, που όταν τις πρότεινε η ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ τις πολεμούσε ‘‘βγάζοντας’’ το κόσμο στους δρόμους. Χαρακτηριστικές είναι οι περιπτώσεις της μεταρρύθμισης του Ασφαλιστικού, οι πολύ ηπιότερες μεταρρυθμίσεις στις ΔΕΚΟ, η κινεζική επένδυση της Cosco με τον ‘‘πράσινο’’ αποκλεισμό του λιμανιού του Πειραιά, καθώς και η πώληση της Ολυμπιακής που το ΠΑΣΟΚ απειλούσε να ακυρώσει.
Ακόμη και σήμερα που το ΠΑΣΟΚ βρίσκεται στην κυβέρνηση και μάλιστα σε μια από τις κρισιμότερες περιόδους για τη χώρα, η διάθεση για συναίνεση ουδόλως αφορά την επίλυση των σοβαρών προβλημάτων που ταλανίζουν τον ελληνικό λαό. Αντιθέτως, το κυβερνών κόμμα μέσα από την πληθώρα εξεταστικών επιτροπών στις οποίες επιδόθηκε με ιδιαίτερο ζήλο αναζητά ενόχους, ενώ με την υποτιθέμενη συναίνεση στα μέτρα που ήδη έχει αποφασίσει αναζητά συνενόχους.
Η πολυσυζητημένη συναίνεση και οι συναντήσεις με τους πολιτικούς αρχηγούς, δεν είναι τίποτε παραπάνω από ένα επικοινωνιακό τέχνασμα στη φαρέτρα της κυβέρνησης, η οποία συνειδητοποιεί ότι η απόσταση που τη χωρίζει από την κοινωνία μεγαλώνει καθημερινά. Η πρόσκληση στους πολιτικούς αρχηγούς είχε ως επιδίωξη την έγκριση και επικύρωση των ήδη προαποφασισμένων μέτρων που κατέθεσε στη Βουλή χωρίς περιθώριο διαλόγου.
Σε αυτό το επικοινωνιακό παιχνίδι η ΝΔ δεν πρόκειται να συμμετάσχει. Το όχι του Αντώνη Σαμαρά στην επιζήμια και αδιέξοδη οικονομική πολιτική της κυβέρνησης, η οποία οδηγεί σε άδικες και μάταιες θυσίες, ήταν ξεκάθαρο: «Σ’ αυτή την πολιτική, συναίνεση δεν δίνω γιατί θα ήταν συνενοχή», είπε ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης και υπογράμμισε ότι η ΝΔ δεν δίστασε και δεν θα διστάσει να ‘‘βάλει πλάτη’’ σε ότι στηρίζει τα συμφέροντα της Πατρίδας και του λαού.
Αντιτίθεται όμως στον εργασιακό μεσαίωνα που οδηγούνται οι Έλληνες και καλεί την κυβέρνηση να δώσει «συναίνεση στην ανάπτυξη» για να βγει η οικονομία από το φαύλο κύκλο της ύφεσης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου