Πέμπτη 23 Δεκεμβρίου 2010

Εβδομαδιαία γνώμη | ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ «ΣΤΟ ΠΟΔΙ»


Η φαιδρότητα της κυβερνητικής πολιτικής πιστοποιεί βεβαίως την επικίνδυνη ανικανότητα των κυβερνώντων, αλλά δημιουργεί και εύλογες ανησυχίες διότι η τύχη της χώρας, σε αυτή την πολύ δύσκολη συγκυρία, βρίσκεται σε επικίνδυνα χέρια.

Ένα πρόσφατο παράδειγμα: Τα περισσότερα επώδυνα μέτρα συνίστανται σε περικοπές μισθών και συντάξεων. Σε συνδυασμό με την ύφεση στην οποία έχουν οδηγήσει τη χώρα ήταν φυσικό να έχει πέσει η κατανάλωση και, επομένως, να εισπράττονται λιγότερα έσοδα από τον ΦΠΑ παρά την αύξηση του.

Από την άλλη πλευρά, έχοντας δυναμιτίσει τη λειτουργία των εφοριών με την καθυστέρηση διορισμού διευθυντών, αλλά και με την αδυναμία εντατικοποίησης του μηχανισμού είσπραξης, έχει γίνει μία τρύπα στο νερό στο θέμα της πάταξης της φοροδιαφυγής. Παρ’ όλ’αυτά οι «μαθητευόμενοι μάγοι» του υπουργείου Οικονομικών, πρωτοστατούντος του φορομπήχτη κ. Παπακωνσταντίνου, σκέφθηκαν με περισσή επιπολαιότητα να διαγράψουν 24 δισεκατομμύρια ευρώ ανείσπρακτων οφειλών προς το Δημόσιο! Βεβαίως, μετά από τις έντονες αντιδράσεις που διατυπώθηκαν στη Βουλή, ακόμη και από βουλευτές του ίδιου του ΠΑΣΟΚ, ο υπουργός Οικονομίας απέσυρε τη σχετική διάταξη που επιβράβευε τους παρανόμους και «έβγαζε κοροϊδευτικά την γλώσσα» στους συνεπείς πολίτες.

Όμως το χειρότερο σε σχέση με τη συγκεκριμένη συμπεριφορά της κυβέρνησης στο ζήτημα αυτό είναι ότι όταν η Νέα Δημοκρατία ως Κυβέρνηση είχε ανακοινώσει ότι από τα 33 δισεκατομμύρια ευρώ που αποτελούν ληξιπρόθεσμες οφειλές προς τις Εφορίες, μπορεί να εισπράξει τα 9 δισεκατομμύρια, οι φωστήρες του ΠΑΣΟΚ σε μία εκδήλωση άκρατου λαϊκισμού, άρχισαν να αλαλάζουν ότι η κυβέρνηση δήθεν χαρίζεται φόρους σε φοροφυγάδες καθώς και ότι «λεφτά υπάρχουν» και είναι τα 33 δισεκατομμύρια που θα εισπράξουν ατόφια όταν θα ανέλθουν στην εξουσία! Ήλθαν στην εξουσία και εκείνο που διαπιστώθηκε είναι ότι, ούτε τα 9 δισεκατομμύρια ευρώ που είχε διαπιστώσει η ΝΔ ότι θα μπορούσε να εισπράξει, ήταν ικανοί να βάλουν στα Ταμεία του Δημοσίου.

Τώρα μας λένε ότι θα ψάξουν οι Εφορίες να δουν γιατί είναι ανεπίδεκτες είσπραξης αυτές οι οφειλές και μετά θα επανέλθουν με άλλη νομοθετική ρύθμιση! Πράγμα που σημαίνει ότι με κάθε προχειρότητα διέγραψαν τις οφειλές χωρίς να ξέρουν καν ποιες δεν μπορεί να εισπραχθούν.

Υπάρχει καμία μεγαλύτερη ένδειξη από το πόσο προχειρολόγοι είναι αυτοί που μας κυβερνούν;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου