Πέμπτη 23 Δεκεμβρίου 2010

Εβδομαδιαία γνώμη | ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΕΙΚΟΝΙΚΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΑΔΙΕΞΟΔΩΝ

Χωρίς αναπτυξιακή προοπτική το ΠΑΣΟΚ ψήφισε πριν από λίγες ώρες έναν προϋπολογισμό που υπόσχεται για το 2011 λιτότητα, σκληρά μέτρα, ανεργία και φυσικά ύφεση. Οι πολίτες θα κληθούν να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη, αφού εκτός από τις ανατιμήσεις που θα προκαλέσει σε βασικά καταναλωτικά αγαθά η αύξηση του ΦΠΑ, θα υπάρξουν και νέα χαράτσια όπως οι αυξήσεις των αντικειμενικών αξιών στα ακίνητα, αλλά και του πετρελαίου θέρμανσης που θα γίνει ακριβότερο από τον επόμενο Οκτώβριο.
Η αποτυχία της ακολουθούμενης οικονομικής πολιτικής μεταφέρεται και επιβαρύνει τη δημοσιονομική κατάσταση και της νέας χρονιάς. Δυστυχώς οι θυσίες θα πάνε και πάλι χαμένες. Η παντελής αδυναμία αντιμετώπισης της ύφεσης, της φοροδιαφυγής, αλλά και των ακριβών τόκων εξυπηρέτησης του χρέους θα εξανεμίσουν σχεδόν στο σύνολο τα όποια δημοσιονομικά οφέλη προκύψουν από τα νέα μέτρα. Έτσι οι προοπτικές για το 2011 είναι δυσοίωνες καθώς ο νέος προϋπολογισμός προβλέπει ότι:

Η ύφεση θα είναι βαθιά και παρατεταμένη καθώς προβλέπει ότι θα «φρενάρει» στο 3% στο τέλος του 2011.
Θα ληφθούν μέτρα συνολικού ύψους 14,3 δισ. ευρώ προκειμένου να μειωθεί το έλλειμμα κατά μόλις 5 δισ. ευρώ.
Το δημόσιο χρέος αναμένεται να «εκτοξευθεί» στα 362 δισ. ευρώ το 2011, δηλαδή θα αυξηθεί κατά 64 δισ. ευρώ σε 2 χρόνια διακυβέρνησης ΠΑΣΟΚ.
Η ανεργία θα διογκωθεί δραματικά και προβλέπεται να διαμορφωθεί στο 14,6% το 2011, από 9,1% το 2009.

Επίσης στο νέο προϋπολογισμό δεν υπάρχει αναπτυξιακός προσανατολισμός Είναι δε ενδεικτικό ότι ο προϋπολογισμός προβλέπει πως η Κυβέρνηση θα κρατήσει το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων που κατά την ίδια «αποτελεί το σημαντικότερο μέσο άσκησης αναπτυξιακής πολιτικής», στο 3,7% του ΑΕΠ, στο χαμηλότερο επίπεδο της τελευταίας δεκαετίας. Ουσιαστικά, η συγκεκριμένη πολιτική του ΠΑΣΟΚ ,στερεί από την ελληνική οικονομία κρίσιμους πόρους που θα μπορούσαν να συγκρατήσουν την ύφεση. Παρά τις μεγαλοστομίες του κ. Παπακωνσταντίνου, ο προϋπολογισμός του 2011 είναι στον «αέρα» αφού υπάρχει αβεβαιότητα τόσο για τα βασικά οικονομικά μεγέθη της τρέχουσας χρονιάς όσο και γιατί τα μέτρα που προβλέπονται είναι αμφίβολης αποτελεσματικότητας και δεν είναι σαφώς καθορισμένα.

Ο Προϋπολογισμός του 2011 παρά τα ευχολόγια της Κυβέρνησης Παπανδρέου σύντομα θα ακυρωθεί. Ακόμη και οι ίδιοι οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, όπως για παράδειγμα η κ. Βάσω Παπανδρέου, παραδέχθηκαν ότι αναγκάζονται να ψηφίσουν ένα «αναξιόπιστο» προϋπολογισμό! Η αδυναμία επίτευξης των στόχων είναι δεδομένη, αφού τα αποτελέσματα από τα μέτρα που προβλέπονται δεν είναι ρεαλιστικά, καθώς η οικονομία βουλιάζει Η πορεία εκτέλεσης του Προϋπολογισμού του 2010, η δημοσιονομική προσαρμογή του 2011, καθώς και οι αστοχίες στις εκτιμήσεις και οι αποκλίσεις από τους στόχους του «Μνημονίου», δικαιώνουν τη στάση της Νέας Δημοκρατίας.

Ο Αντώνης Σαμαράς έγκαιρα είχε προειδοποιήσει το ΠΑΣΟΚ για την αδιέξοδη πολιτική που ακολουθεί και έχει προτείνει άλλο μείγμα πολιτικής που θα βασίζεται στην αναπτυξιακή προοπτική της οικονομίας. Ταυτόχρονα έγκαιρα έχει προτείνει 30 μέτρα που καταπολεμούν το υφεσιακό αποτέλεσμα των περικοπών. Ο διαφορετικός δρόμος που εγγυάται την έξοδο από τον φαύλο κύκλο της ύφεσης βασίζεται στους εξής άξονες:

Περικοπή φόρων για να υπάρξει ανάκαμψη.
Μέτρα τόνωσης της Οικονομίας για να καταπολεμηθεί η ύφεση.
Αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας, για να ελεγχθεί το χρέος.

Η κοινωνία χρειάζεται ένα ισχυρό «σοκ ανάκαμψης», σε συνδυασμό με ένα δημιουργικό «σοκ επενδύσεων», προκειμένου να μπορέσει να σταθεί και πάλι στα πόδια της, και να αντιμετωπίσει την εθνική κατάθλιψη στην οποία έχει βυθιστεί.

Το μέλλον ανήκει στους Έλληνες και η Νέα Δημοκρατία, το κόμμα της ανάπτυξης, με στρατηγική, όραμα, αξιοπιστία, αισιοδοξία και πίστη στις δυνάμεις μας μπορεί να γεννήσει και πάλι την Ελπίδα!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου