Δευτέρα 4 Οκτωβρίου 2010

ΠΕΡΑΙΩΣΗ: ΕΙΣ ΥΓΕΙΑΝ ΤΝ ΚΟΡΟΪΔΩΝ...

Η ανικανότητα της κυβέρνησης Παπανδρέου να διαχειριστεί έναν μηχανισμό που κινείται ως εκκρεμές μεταξύ διαφθοράς (βλ. υπόθεση χρηματισμού συνδικαλιστή του ΠΑΣΟΚ στους Παξούς) και αδυναμίας να κάνει σωστά τη δουλειά του, ήταν φυσικό να έχει αρνητικές επιπτώσεις στα έσοδα από φόρους. Δεν είναι δυνατόν να μη γνώριζε τις αδυναμίες αυτές η κυβέρνηση, αφού είχε ένα ολοκλήρο χρόνο μπροστά της για να το διαπιστώσει. Αντί όμως να φροντίσει να εκσυγχρονίσει τις φορολογικές υπηρεσίες εγκαίρως και συγχρόνως να ασκήσει τον δεόντα έλεγχο και πίεση όσον αφορά τη λειτουργία τους, βρήκε τη λύση στην εφεύρεση της περαίωσης που «ευλογεί» τους ασυνεπείς –τις περισσότερες φορές σκοπίμως- φορολογουμένους και εμπαίζει τους νομιμόφρονες. Κάτι που έχει γίνει και στο παρελθόν. Το μήνυμα που περνάει στην κοινωνία η κυβέρνηση είναι μήνυμα προτροπής στην φορολογική ασυνέπεια. Μήνυμα ιδιαιτέρως επικίνδυνο, όταν μάλιστα η ίδια η τρόϊκα διαπιστώνει ότι έχει πλέον εξαντληθεί η φοροδοτική δυνατότητα των Ελλήνων καθώς και ότι το εύρος της παραοικονομίας - δηλαδή του μαύρου χρηματος που φοροδιαφεύγει- ανέρχεται τουλάχιστον στο 30% του Ακαθαριστου Εθνικού Προϊόντος! Γι’ αυτό άλλωστε και σημειώθηκαν έντονες αντιδράσεις και εντός της κυβέρνησης αλλά και από βουλευτές της συμπολίτευσης (λ.χ. Φλωρίδης) για μία ρύθμιση που, ενώ στέλνει εσφαλμένα μηνύματα στην κοινωνία, είναι βέβαιο ότι δεν πρόκειται να αποδώσει τα προσδοκώμενα από την κυβέρνηση έσοδα.

Βεβαίως ο κ. Παπακωνσταντίνου ζει στον κόσμο του. Διότι, προκειμένου να δικαιολογήσει την περαίωση θεωρεί ότι το μέτρο αυτό εξασφαλίζει ότι από το 2011 «σταματά να υπάρχει ανέλεγκτη χρήση» καθώς και ότι οι φορολογικές υπηρεσίες θα έχουν τη δυνατότητα να κάνουν στοχευμένους δειγματοληπτικούς ελέγχους, ενώ θα αποκλειστεί η δυνατότητα συναλλαγής των φορολογικών μηχανισμών με τις επιχειρήσεις!

Πρόκειται για ένα νέο κυβερνητικό παραμύθι. Οι δειγματοληπτικοί έλεγχοι δεν εξασφαλίζουν πληρότητα στους ελέγχους ώστε να μην υπάρχουν ανέλγκτες χρήσεις.

Οι ασυνεπείς θα συνεχίσουν να φοροδιαφεύγουν μη καταθέτοντας δηλώσεις ΦΠΑ, όπως διαπιστώθηκε τα προηγούμενα χρόνια. Όσον αφορά δε στον αποκλεισμό της συναλλαγής των φορολογικών μηχανισμών, αυτό είναι ένα ανέκδοτο το οποίο θεμελιώνεται όχι μόνο στα περιστατικά συναλλαγής και εκβιασμών ακόμη και σήμερα αλλά και στην εμπειρία από την πρώτη χρονιά διακυβέρνησης από το ΠΑΣΟΚ, όπου πολλές εφορίες, παρά τις υποτιθέμενες κυβερνητικές πιέσεις, κανέναν από τους στόχους στα έσοδα που ανέλαβαν να επιτύχουν δεν έπιασαν. Χωρίς μάλιστα να υποστεί κανείς κυρώσεις.

Του λόγου το αληθές για το ατελέσφορο της άδικης ρύθμισης θα επιβεβαιωθεί σε μερικούς μήνες, όταν τα έσοδα θα είναι και πάλι μειωμένα και αρκετοί από όσους εντάχθηκαν στην περαίωση θα συνεχίσουν να εξαπατούν τις φορολογικές αρχές ευελπιστώντας, όχι άδικα βεβαίως, σε μία νέα επωφελή ρύθμιση που θα τους εξασφαλίσει ότι θα καταβάλουν, μερικές δεκάδες ευρώ μόνο αντί των χιλιάδων που συνήθως οφείλουν. Με αυτά που θα τους περισσεύουν, θα πίνουν, βεβαίως, στην υγεία των κορόϊδων...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου